ÖVNINGSPAKET

Vi har plockat ihop det ultimata övningspaketet för er som ska övningsköra privat.

Övningspaketet inkluderar:

1 grön takskylt
1 innerbackspegel
1 ögonspegel
1 sidospegel

Takskylten har vi tagit fram för att ni ska synas bättre när ni är ute och övningskör. Den är gjord i en lysande grön färg och sätts fast på biltaket med två starka magneter. Genom att förflytta skylten från bakluckan upp på taket och med budskapet ”Övningskör” riktat både fram och bak blir både mötande och bakomvarande trafikanter medvetna om att ni övningskör.

Speglarna hjälper dig som handledare att ha lika mycket koll bakåt som eleven. Innerbackspegeln monteras i vindrutan så att du har uppsikt bakåt. Sidospegeln monteras på passagerarsidans ytterspegel och riktas så att du kan ha koll på t.ex. väggren och andra bilar utan att behöva vända dig om. Ögonspegeln monterar du i vindrutan och riktar den så att du ser elevens ansikte i den – på så vis kan du hålla koll på om eleven faktiskt kollar i backspegeln/döda vinkeln etc.