INFORMATION

B-KÖRKORT

Vi kan erbjuda dig en komplett utbildning med allt du behöver för att kunna ta ditt körkort. Det enda krav vi, och alla andra trafikskolor, ställer på dig som elev är att du har ett giltigt körkortstillstånd (krävs för all övningskörning – privat som på skola). Körkortstillstånd ansöker du om hos Transportstyrelsen och länk till ansökan har du här. Glöm inte att gå till en optiker och göra den kompletterande synundersökningen. Synintyget ber du optikern skicka elektroniskt till Transportstyrelsen.

Vi är en liten och familjär trafikskola centralt belägen i Vallentuna med 6 lärare:
Patrick – Utbildningsledare, Lärare B, B96/BE, Moped samt Riskettan
Victoria – Lärare B samt reception/administration
Gustav – Lärare B, Moped och B96/BE
Ingrid – Lärare B
Simon – Lärare B
Christopher – Håller samtliga teoriutbildningar
(Introduktionsutbildning, Riskettan, Moped)

Vi har 7 övningsbilar som rullar –  4 manuella (Ford Focus) samt 3 automater (1 Ford Focus, 2 Ford Kuga) som snurrar på samtliga lärare. Ena Kugan går enbart som dragbil för våra B96/BE-lektioner.

I receptionen står Victoria redo att ta emot er, svara på era frågor, reda ut era funderingar och hjälpa till med bokningar och planering.

Körlektioner finns att boka måndag-torsdag och ligger som minst på 80 min. Första körlektionen börjar 06:00 och sista 17:30. För bokning av körlektion är det enklast att maila på info@vallentunatrafikskola.se eller ringa till receptionen på 08-511 756 67 – våra öppettider har du längst till höger på hemsidan alternativt under fliken ”öppettider”. För att boka de körtider som passar dig bäst måste du vara ute i god tid. Räkna med att vi har väntetid på minst 3-4 veckor. Under högsäsong (maj-september) bör du räkna med minst två månader.

Avbokning av körlektion måste göras senast vardagen 24 timmar innan och lämnas på info@vallentunatrafikskola.se. Om du bokar av sent/inte dyker upp på bokad tid debiteras du på fullt pris för lektionen.