VANLIGA FRÅGOR

Vad kostar en körlektion?
– Timpriset för våra körlektioner är 1050 kr och våra standardlektioner ligger på 80 min. Kostnaden för en lektion blir då 1400kr.

Vad kör ni för bilar?
Vi har sju övningsbilar som rullar i dagsläget:
5 Ford Focus (4 manuella, 1 automater)
2 Ford Kuga (automater varav den ena enbart går som dragbil på B96/BE)

Hur många lärare har ni?
5 lärare har vi som står redo att hjälpa dig med din körning – Patrick, Ingrid, Gustav, Victoria och Simon.

När finns det körlektioner?
Körlektioner kan bokas måndag-fredag.

Vilka tider kör ni?
Första lektionen går ut 06:00 och sista går ut 17:30 – där emellan har vi fasta starttider på 07:30, 09:00, 10:30, 13:00, 14:30 och 16:00 (mån-tors). På fredagar kör vi mellan 07:30 och 14:00.

Hur bokar jag en körlektion/utbildning?
Du kan maila oss på info@vallentunatrafikskola.se, ringa 08-511 756 67 eller besöka receptionen under våra öppettider för bokning av lektion/paket.  Du hittar öppettiderna längst ut till höger på hemsidan via pilarna eller under fliken ”öppettider”. Riskettan och Introduktionsutbildning kan även bokas via vår E-handel.

Hur och när kan jag avboka en lektion/utbildning?
Avbokning måste göras senast 24 timmar innan aktuell lektion/utbildning. Du kan boka av din lektion via Elevcentralen förutsatt att det görs i tid. Du kan även boka av på info@vallentunatrafikskola.se. All avbokning som sker senare än 24 timmar innan debiteras till fullt pris oavsett anledning.

Hur kan jag betala och när ska jag göra det?
Betalning ska alltid ske i förskott, alltså senast i samband med din lektion/utbildning och du betalar med kort på plats i receptionen. Vid köp av större paket ska hela paketsumman vara inbetald vid första lektion/utbildningstillfälle.

Kan man köra upp hos/via er?
Du kan köra upp via oss men inte hos oss – närmsta förarprovskontor för körprov är Sollentuna samt Järfälla och det är dit vi åker med de elever som kör upp via oss. För att få köra upp via oss måste du vara aktiv elev hos oss och det är din lärare som avgör när du är redo för prov.

Kan man låna/hyra era bilar till uppkörningen?
För att få låna/hyra vår bil till uppkörning krävs det (som ovan) att du är aktiv elev hos oss och dessutom att vi på trafikskolan gör bokningen då vi måste se att din uppkörning fungerar med våra scheman och att det finns bil ledig. Är du inte aktiv elev hos oss eller vill göra din bokning privat så finns bilar att hyra hos Trafikverket och du bokar då ditt prov på trafikverket.se.

Bokar jag halkbanan hos er?
Vi bokar endast halkbanan åt våra aktiva elever – som privatist kan du boka halkbanan på gillinge.se.